Follow Me on Pinterest

söndag 20 januari 2013

Long time no see.

Ja det är inte lika lätt att upprätthålla en blogg med en liten knodd som jag hade trott. En mild förlossningsdepression har nu försvunnit helt och äntligen är skaparglädjen tillbaka! Förra helgen när rackarungarna var här frågade Sofia: "Hanna, kan inte vi göra slime?" Jag hade funderat lite på vad jag skulle kunna hitta på att göra med dom och efter lite research hittade jag ett superenkelt och jättebilligt recept

3 dl vatten
3.5 msk potatismjöl
2 krm rapsolja
Karamellfärg efter tycke och smak

Vispa ihop ingredienserna när det är kallt och koka sedan ihop det tills det blir en slimeklump. In i kylen med det och när det svalnat är det bara att gegga för allt vad du är värd. När det tappar sin slimiga konsistens är det tydligen bara att koka igen.

Jag kokade ihop lite Play-doh också. Jag använde mig av ett recept med citronsyra istället för alun så att barnen inte blir förgiftade. Vilket (snart) 4åringen snappade upp så när hans mamma ringde på kvällen så jiddrade han om Hanna och gift. Hoppas budskapet gick fram.

Innan de åkte hem till sin mamma så hann vi med några rundor av mitt hemgjorda memory. Jag är ju numera en stolt ägare till en lamineringsmaskin. 149 kronor på Netto. Jag kunde inte låta bli. Hur som helst var det riktigt poppis. Jag har några bokstäver kvar att rita tills dom kommer hit nästa gång. Jag gjorde ett baserat på alfabetet. Jag lägger upp lite bilder på processen när jag är igång med laminerandet igen.

P.S. Slime är inte lätt att få bort från en vaxduk D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar