Follow Me on Pinterest

måndag 21 januari 2013

Kuren för torrbollar

Idag var jag och monstret ute hos hans gammelmormor i några timmar. Vi hade en riktigt mysig stund tillsammans och jag fick den stora äran att hjälpa henne att ta ner julgardinerna och sätta upp vårgardinerna. När jag åkte ut rafsade jag ner några lotion bars som jag gjorde för någon månad sedan. Hon har samma problem med supertorra fötter som jag och med lite filande och insmörjning innan läggdags ser man en STOR skillnad efter bara några dagar. För torrisar som oss är dom här guld värda. Receptet hittar ni på bloggen Frugal by Choice, Cheap by Necessity och ingredienserna finns självklart i Sverige också men jag köpte dom på ebay. Ett tips är att använda sig av kärl ni inte är så rädda om eftersom att det blir lite svårt att rengöra då lotionen är så fet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar