Follow Me on Pinterest

tisdag 25 september 2012

I see an ugly chest of drawers and I want to paint it black...

So I did. 
Jag har haft den här byrån i ett år ungefär. Den har fyllt sin funktion men den har inte varit något att vila ögonen på. Gul med svampduttade stencillöv. Inte den vackraste med andra ord. I ett försök att få lite ordning här hemma (jag kan inte skylla på att vi är nyinflyttade längre) så skred jag till verket med en inplastad balkong och 1 1/2 sprayburk med matt svart färg. 


Det jag har lärt mig är att även sprayfärg rinner (spraya på så flat yta som möjligt), om man inte har en mask så kommer även snoret att bli svart, snabbtorkande är en definitionsfråga, och gör man inte ett grundligt förarbete så kommer det inte bli perfekt. Men vad gör det? Får bara hoppas att monstrets spjälsäng kommer att bli något bättre med dessa saker i bakhuvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar