Follow Me on Pinterest

fredag 28 september 2012

Det är tidskrävande att leva fattigt...

På sistone har jag haft en otrolig lust att spela brädspel, men för alla som någonsin har varit på jakt efter ett så vet ni att det tyvärr är en kostsam historia. Den här helgen kommer rackarungarna hem till oss och vad är inte mysigare än att sitta och spela spel tillsammans på en ruskig höstdag? Så eftersom att barn i deras åldrar inte direkt är kända för att orka med att lära sig nya regler och än mer fokusera under längre stunder bestämde jag mig för att tillverka mitt eget Fia Med Knuff. Sagt och gjort med mycket lim på fingrarna, efter vad som kändes som evigheter av mätande, klippande och ritande har jag spelplanen färdig. Det enda som fattas nu är ordentliga spelpjäser, men det går ju att råda bot på med lite trolldeg och färg. :)
Karln har stått i köket och bakat Brysselkex idag och gårdagen ägnade han åt att göra Chocolate Chip Cookies. Kan nog bli en mysig fikastund det här, så länge barnen uppskattar hemmagjort lika mycket som vi gör.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar